Monday, May 2, 2011

lukisan rumah kedah dan perlis

ini ialah rumah kedah..rumah tradisional kedah berbentuk macam rumah dan berjamban di luar (seperti kebanyakan rumah2 tradisional y lain). rumah kedah lazimnya ada tiang ibu dan d buat dengan menggunakan paku. samada paku payung atau paku pakis tidak diketahui oleh penulis. rumah ini d buat tinggi kerana ingin mengelak daripada tneggelam tatkala banjir (wlaupon stil tnggelam jugak kalu bnjir pun).


hakni pulak rumah perak. beliau ada anjung dan rumah Ngah Ibrahim dikatakan berupa macam ni. rumah temok pondan bapuk dan gay tidaklah pula dicerita'in. (siapa tu temok pondan bapuk dan gay hanya penulis y tahu dan ssungguhnya penulis x mahu tahu)
benda lukisan ni d lukis time lawatan aku ngn mmber kelas ke Mini Malaysia di Melaka dengan tiket masuk berharga 3ringgit kot kalau x silap. entah macamana mini melaysia versi orang melaka ada rumah elly tran.. maka, mengenangkan jasa elly tran dalam bidang mengeraskan otot ekor ku sejk sekian lama..aku pon mlukis benda ni sebagai tribute to elly tran..you are so cute tran !! haha..

ehh..entri apa ni??

3 comments:

  1. Salam ziarah

    Lukisan rumah limas Johor tak de ke?
    Puas cari tapi belum jumpa lagi.

    Anyway, nice posting

    -jln.ledang ke kg.gelam-

    ReplyDelete
  2. x adala bro
    kita tiru dri mini malaysia melaka ja
    hehe..pergilah sna klau ada klapangn
    suma jenis rumah ada

    ReplyDelete
  3. salam bos... kalau nak guna lukisan ni utk jadikan corak ucapan raya personal saya sekeluarga boleh?

    ReplyDelete

Followers