Tuesday, May 10, 2011

liverpool: just enjoying our football's world

Sudah 2 malam berlalu selepas game bersejarah untuk carragher ini berlaku maka dengan itu xperlulah aku menerangkn lagi kenapa kputusannya terjadi sedemikian rupa. Haha

The 666th appearance; Carragher

Man of the match bagi game ini secara luarbiasanya jatuh kepada suarez kerana kegilaannya walaupon most of the goals dijaringkan oleh Maxi dengan hatrik keduanya daripada tiga perlawanan. Ternyata Maxi amat tahu dengan tepat alamat pintu gol sehingga bola amat rajin mencium jaring apabila ditendang olehnya.

Secara overall aku amat mahu menangis dengan keindahan Liverpool. Kerana dlm game terbabit, kmera sempat ter’snap’ gerak geri suarez yang bergurau dengan Meireles y sebelum itu gagal mnanduk bola. Gurauan itu kendian diikuti senyuman dari kedua pemain itu. Selain itu, Lucas juga kelihatan seperti bermain-main dikala waktu petang di laman belakang rumah kerana apabila miss shot, beliau mnjelirkan lidah tanpa membuat muka PMS y lazimnya pmain EPL lain buat bila miss shot atau miss past. Sumpah aku jarang tngok fenomena ini dalam EPL y amat tense dan mendera batin ini. Kenyataan bhw pemain2 enjoy their football dan fans enjoy our watch amat mengingatkan aku ttg the legendary Boot Room. Wlaupon aku xwujud time zman kgemilangn Boot Room itu, aku tahu konsep dan kelegendariannya.

Liverpool kini dah bersatu dan ini amat mnggembirakan aku. Mereka berkata dlm hubungan emosi, pergaduhan dan nasib malang ialah punca kita berpisah, tapi jika kita berjaya overcome halangan itu, kita akan mnjadi lebih rapat. Dan itulah y terjadi dgn liverpool. Bermula dgn tngga ke-19 liga dan sekarang kita masih berpeluang untuk mnggugat the top 4. Xcukup dgn jumlah nombor y banyak dalam liga, kita diduga dgn kehadiran manager y hnya ‘bermain untuk tidak mahu kalah’ which is definitely not our way. Kita dihina oleh owner sendiri dgn melabel peminat ialah pncemaran bunyi dan kendian, hero pujaan, anak emas kita mengkhianat selepas bebrapa mnggu menggesa kita untuk terus bersatu d bawah Liverpool. Dalam tempoh itu, penghinaan dri fans kelab lain toksah kiralah..memang mendera jiwa.

the king

Sumanya berubah dan King Kenny ialah ‘revolutioner’nya. Thanks to him, kita masih berada pada taraf kualiti y kita berhak berada walaupun tnpa kejayaan untuk mmbuktikannya.

Kedatangan Suarez banyak membantu kebangkitan Liverpool

Kita masih Liverpool y digeruni dan sama di mata semua peminat bolasepak walaupun kita bakal kehilangan status juara EPL y digeruni. Kita mngkin hilang status tersebut, tpi kita menang semula keyakinan dan kemahsyukan bermain bolasepak.

Dlam lagu keluarga Liverpool, ada lirik

“Dont afraid of the dark, coz at the end of the storm, there’s a golden sky”

Yes! definitely, there’s the golden sky at the end.

No comments:

Post a Comment

Followers