Monday, May 2, 2011

liverpool 3-0 Newcastle: week of fortune

sebelum bercerita tntang Liverpool..mari bersorak kepada team budak2 tadika Arsenal kerana brjaya dalam jihad menentang syaiton..kahkahkah..xpela syaiton..kami paham..budak2 ni susah sikit..kami pon keja seri ja ngn depa...haha..aminn..

ehh..syaiton kalah ni...dah ramadhan ke?kahkahkah..
gmbar ini bukanlah wan runi dari kelab MRSM Pendang FC tapi ialah encik Carragher dari barisan pertahanan mantop Liverpool FC y pada gem ni mencapai rekod bilangan perlawanan seramai 665..kedua terbanyak selepas Ian Callaghan..

oke..aku tak perlula nk cerita apa keputusan perlawanan kan?..kalau nk tau pergilah ke wall padang anfield di fesbuk sana tu atau nak y lebih terperinci of kos lah ke page rasmi EPL.

tapi kalau aku x cerita Liverpool mnang 3-0 ngn Newcastle..apa aku nk cerita kat wall ni. pehh..bila hjung2 musim ni perlawanan sendiri xberapa pnting lagi..Liverpool skang tngah dalam jihad merebut tempat kelima dalam liga..perebutan y berlaku dengan team ayam sekor lagi; Totenhem Hotspurs atau nama manjanya Spurs.

tempat ke-5? WTF liverpool y top nk brgaduh nombor 5 pulak? okelah tu..lepas perlawanan tu..Anfield's 1st lady, linda pizzuti terus bangun dan berkata
"From a low of 19th place earlier in the season, Liverpool is now at 5th place after today's 3-nil win!"

oke...skarang kita smbang pasal gladiator kita encik luis 'hare' suarez..btw..knapa lukisan dia mcm hantat? xpe..yang penting dia bermain dengan amat 'kalau-defend-tengok-sakit-perut' dengan lariaannya yang mengelirukan. ketiga-tiga gol dijaringkan oleh Maxi, Kuyt dan beliau sendiri dan ketiga2nya ialah hasil daripada jasa beliau..maknanya ada jugak la daki stokin dia kat bola tu..kau pernah??

minggu ni Liverpool mungkin naik ke tngga ke-5 tapi minggu depan ialah perlawanan sebenar. berlawan dengan golongan-golongan yang jugak nak tmpat ke-5 ini iaitu Spurs. kalau menang minggu depan..maka sahlah liverpool dapat nmber 5 liga..dari tmpat ke-19 ke tmpat ke-5..

apa2pun..minggu depan ialah minggu penentuan dan terima kasih kepada minggu ini..yang menyaksikan Spurs kalah ngn Chelsea (bukan gol dari abg Tores) dan kekalahan Man U di tangan Arsenal si budak nongoi yang juga bermakna kmungkinan team syaiton menang liga buat kali ke-19 (paling bnyak selepas liverpool:18) masih boleh dielakkan..

minggu depan game penentuan liga kerana Man U akan bertemu dengan Chelsea y kmenangan akan mmberikan tmpat pertama y hampir kepada y menang.

dan minggu depan, liverpool kena menang mnentang Fulham dan seterusnya mnghadapi Spurs dengan posisi y sama..selesa dan bahagia di tmpat ke-5.

p/s liga ada lagi 3perlawanan dan menang minggu depan bukan penentuan y hakiki tapi kemenangan bagi pasukan Liverpool ke atas Spurs dan Celsea keatas Man U mungkin dah menampakkan corak table liga pada akhir musim ni.

No comments:

Post a Comment

Followers