Friday, September 30, 2011

wajah wajah superhero obes

aku sedang membaca wikipedia secara membuta tuli. lalu terlintas kat page obesiti. oke tipu sebenarnya aku hanya duduk melamun kat atas katil sambil membayangkan diri ialah superman.

kenapa?

sebab terima kasih kepada ginab yang memperkenalkan semula cita dragon ball kat aku. lama giler tak tengok citer tu bak ang. last time tengok mungkin darjah 5 dulu2. tahun dah lupa sory ya. ingat lagi aku dulu-dulu kemain terkinja kinja bila sampai hari sabtu pagi. dan pagi esoknya ahad, terasa macam nak ponteng kelas atau nak pindah keluar dari kedah sebab kelas terbelaga dengan masa tayangan cita tu.

tapi tadi lepas tengok balik cita dragon ball terbabit, pehh malunya aku kat aku yang budak-budak dulu.cita tak waras camtu pun minat. bergaduh kali pertama sure kalah, pastu berlatih serba sikit then bila lawan balik;menang. kalau takpun kalah game first, mintak power skit kat member-member then,seperti mndapat cheat code, son goku bangun lantas dengan senang ja tumbuk perut penjahat sampai hancur. jabai pa camtu. emo aku tengok.nnggh

berbalik kepada cita asal, selepas membayangkan aku leh produce power sekret kat tangan macam gelombang kamehame, secara tiba-tiba imajinasi nakal aku terkeluar. heyhey apa lagi yang akan keluar dari minda seorang lelaki yang sedang melamun atas katil kalau bukan imajinasi nakal?hah?

tapi imajinasi nakal aku ni bukan berorientasikan perkara lucah sebaliknya terbayang macamana kalau ginab yang jadi superhero tu. lalu terpacul idea superhero obes.

well, superhero juga manusia, or at least..dicipta oleh manusia. then sebagai seorang manusia mesti kena menghadapi masalah yang lazim manusia hadapi seperti selalu kalah bila main game, slalu gagal mendapat jodoh atau berdasarkan tajuk ni; selalu makan tak kira masa sampai perut dah boleh jadi tempat letak gitar.

tapi, macamana eh superhero obes?

1.SUPERMAN



2. BATMAN


3. SPIDERMAN


4.THE GREEN LANTERN


5. ULTRAMAN (my favourite childhood hero)

No comments:

Post a Comment

Followers